2006/08/17

感動

看了今期壹調刊, 被其中一篇稿深深感動著...

壹些事壹些情 : 不離不棄殺女妻

上 週 二 , 屯 門 兆 康 輕 鐵 站 發 生 一 宗 女 士 墮 軌 意 外 , 揭 開 了 一 段 塵 封 十 五 年 的 故 事 。

六 十 五 歲 傷 者 吳 愛 嬋 , 十 五 年 前 因 患 上 被 迫 害 妄 想 症 , 把 兩 名 親 生 女 兒 殺 死 。 當 日 親 自 揭 發 兇 案 的 丈 夫 吳 統 近 , 卻 從 沒 怨 恨 過 患 病 的 妻 子, 更 承 諾 照 顧 她 一 生 一 世 。

這 段 不 堪 回 首 的 往 事 , 一 直 是 兩 口 子 之 間 的 禁 忌 。 為 了 妻 子 , 年 近 七旬 的 吳 統 近 , 至 今 仍 住 在 兇 案 單 位 。 而 家 中 仍 保 存 著 女 兒 的 書 桌 ,在 那 個 上 了 鎖 的 櫃 桶 裡 , 埋 藏 了 他 對 女 兒 最 美 麗 的 回 憶 。吳 統 近 在 元 朗 朗 屏 寓 所 內 最 盡 頭 的 角 落 處 , 放 了 一 張 髹 上 奶 白 色 油 漆 的 書 桌 。 這 張 書 桌 , 曾 經 是 十 三 歲 和 八 歲 女 兒 美 悠 和 美 意 做 功 課的 地 方 。 書 桌 中 間 有 一 個 被 鎖 上 了 的 櫃 桶 , 內 裡 放 滿 女 兒 的 舊 照 片 、一 張 張 樂 也 融 融 的 合 家 歡 、 以 及 女 兒 喜 愛 的 玩 具 。

這 個 櫃 桶 , 十 五 年 來 從 沒 打 開 過 , 吳 統 近 更 把 鑰 匙 扔 掉 。「 我 唔 想 俾 我 老 婆 見 到 d 相 , 俾 佢 睇 到 , 佢 會 諗 起 , 多 少 會 影 響 佢 個 病 。 」 吳 統 近 哽 咽 說 : 「 點 解 我 唔 丟 個 櫃 , 又 要 封 住佢 呢 ? 丟 左 就 永 遠 都 搵 唔 返 , 但 係 我 又 唔 想 睇 到 , 你 話 係 咪 好 矛 盾? 」
慘 劇 發 生 當 晚 , 任 職 三 行 的 吳 統 近 下 班 返 家 , 赫 見 客 廳 的 長 椅 上 擺 放 了 兩 張 染 血 的 棉 被 。 他 打 開 女 兒 的 睡 房 , 發 現 美 悠 身 中 多 刀 倒 臥 在 血泊 中 , 美 意 已 被 勒 死 , 阿 嬋 則 坐 在 一 旁 發 呆 。
「 當 時 真 係 接 受 唔 到 , 成 個 人 崩 潰 ! 根 本 係 無 可 能 發 生 的 事 , 點 解 會 發 生 係 自 己 身 上 呢 ? 」 吳 統 近 想 起 女 兒 時 , 不 禁 搖 頭 嘆 息 : 「 兩 個 女 好 聽 話 ,尤 其 是 大 女 , 佢 十 歲 投 稿 去 報 紙 , 份 稿 仲 登 左 出 來 。 佢 考 鄉 議 局 中 學 , 五 千 個 學 生 考 第 十 二 , 真 係 好 叻 , 好 聰 明 , 如 果 佢 仲 係? , 係 人 才 ! 」
最 後 阿 嬋 被 證 實 患 上 被 迫 害 妄 想 症 , 她 承 認 誤 殺 罪 , 被 判 入 住 小 欖 精 神 病 院 , 接 受 十 五 個 月 的 治 療 。 那 段 日 子 , 是 吳 統 近 最 難 捱 的 歲 月 , 為 了 可 朝 晚 到 小 欖 探 望 妻 子 , 他 辭 掉 工 作 , 每 天 獨 守 空 房 , 望 著 女 兒 的 睡 房 , 不 禁 胡 思 亂 想 。 「 一 個 家 庭 本 來 咁 多 人 , 突 然 間 得 我 一 個 人 係 度 , 好 難 過 ! 」


快 樂 的 家 庭 雖 毀 於 一 旦 , 但 十 五 年 來 , 吳 統 近 沒 有 一 刻 恨 過 阿 嬋 , 反 而 處 處 維 護 她 。 原 來 二 人 同 為 廣 東 恩 平 同 鄉 , 七 十 年 代 初 經 親 戚 介 紹 認 識 , 一 見 鍾 情 , 也 是 大 家 的 初 戀 。 「 佢 後 生 好 靚 女 , 佢 父 親 係 多 明 尼 加 工 作 , 本 來 佢 打 算 出 國 發 展 , 但 佢 為 我 連 外 國 都 唔 去 。 佢 本 來 姓 馮 , 我 七 六 年 結 婚 之 後 , 仲 改 埋 跟 我 一 齊 姓 吳 。 」
當 年 , 他 在 法 官 面 前 承 諾 , 有 生 之 年 都 會 照 顧 阿 嬋 一 生 一 世 。 「 虎 毒 不 吃 兒 , 佢 個 陣 一 d 都 唔 知 自 己 做 緊 乜 。 如 果 放 棄 佢 , 佢 就 無 得 救 。 」

不 單 無 恨 , 吳 統 近 多 年 來 其 實 心 存 內 疚 , 只 因 事 發 前 數 年 , 阿 嬋 已 行 為 有 異 , 經 常 覺 得 有 人 跟 蹤 她 , 出 外 見 到 警 察 、 消 防 員 時 感 到 懼 怕 , 但 當 時 吳 對 精 神 病 毫 無 認 識 , 未 有 為 意 。 「 個 陣 我 住 屯 門 小 坑 村 村 屋 , 個 地 主 要 收 地 , 同 佢 嘈 過 交 , 又 打 過 官 司 , 結 果 我 輸 左 , 搬 去 元 朗 住 。 自 此 老 婆 成 日 將 逼 遷 呢 件 事 記 住 心 , 驚 人 害 佢 同 個 女 。 」 為 了 保 護 兩 個 女 , 想 不 開 的 阿 嬋 , 竟 先 下 手 為 強 , 狠 心 把 女 兒 殺 死 。
「 呢 個 係 一 種 病 , 叫 精 神 妄 想 。 事 件 發 生 之 後 , 我 去 書 局 買 本 精 神 病 書 , 一 路 睇 一 路 喊 , 原 來 書 裡 面 所 講 行 為 , 同 老 婆 事 發 前 所 做 , 竟 然 一 模 一 樣 , 如 果 我 早 識 得 , 就 可 以 阻 止 事 情 發 生 , 因 此 我 覺 得 更 加 要 對 老 婆 好 。 」
雖 然 觸 景 傷 情 , 惟 事 發 至 今 , 吳 與 阿 嬋 仍 住 在 兇 案 單 位 , 只 為 尊 重 妻 子 的 意 願 。 「 當 時 房 屋 署 已 經 安 排 同 我 調 遷 , 但 我 老 婆 話 唔 好 搬 , 我 無 問 佢 點 解 , 如 果 因 為 呢 件 事 拗 就 唔 好 喇 , 我 唔 想 打 擊 佢 , 佢 有 病 。」

如 今 阿 嬋 病 情 雖 然 穩 定 , 仍 須 定 期 服 食 精 神 科 藥 物 , 偶 爾 她 會 坐 在 家 中 發 呆 , 為 過 去 所 犯 的 錯 深 感 內 疚 。 今 次 墮 軌 意 外 發 生 後 , 她 曾 說 後 面 有 人 推 她 , 目 前 仍 在 屯 門 醫 院 留 醫 。 而 仍 未 退 休 的 吳 統 近 , 最 希 望 等 阿 嬋 康 復 過後 , 一 齊 外 遊 散 心 。 他 更 會 每 月 省 下 數 百 元 , 和 老 婆 到 青 松 觀 拜 祭 女 兒 。

訪 問 完 畢 前 , 吳 統 近 向 記 者 語 重 心 長 說 : 「 對 左 三 十 年 的 人 , 點 捨 得 放 棄 ? 呢 個 係 終 身 伴 侶 , 你 後 生 應 該 記 住 呢 樣 , 個 心 唔 好 成 日 咁 花 弗 , 玩 呢 個 , 第 日 又 搵 第 二 個 。 」

沒有留言: